måndag 16 mars 2015

Godisfri!



Idag, måndag vecka 12, är det ett år sedan som jag åt godis, glass & fika... Det firar jag med tulpaner och genom att vara tio kilo lättare! Tänk att jag burit omkring på fem 2 kg sockerpaket förut!? Helt i onödan...

De första sju månaderna åt jag absolut ingenting av godis, fika, glass... Sen har jag tagit något pytte någon enstaka gång t ex en knäck på jobbets julbord (fanns ett helt rum fyllt med godis), en hemmagjord kola på julafton, en bondkaka på mormors 92-årskalas, någon finpralin på kusinens 40-års fest men utslaget på ett helt år och jämfört hur jag frossade tidigare kan det ju knappt räknas!?

Nu fortsätter jag min nya sunda linje eftersom jag inte ens tycker att det är svårt att motstå... Men jag kommer få ta lite på kalas/helgen om jag är sugen... Funderar på att köpa fem favoritgodisar på Hemmakväll på lördag men i nästa stund tänker jag "varför då?". Det är ju egentligen ingenting jag saknar! Och det känns så fantastiskt att jag klarat ett helt år!!! Och glass kan jag klara mig utan resten av livet...

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!