måndag 6 januari 2014

Minisemester i Borås


 Spännande när det rör sig i taket för att jag vevar här nere...

 Oj, vad hände?

 Kör buss, precis som gammelfarfar gjorde!

 Bilbanor är kul!

 Små kemister...

 ...tillverkar badbomber!

 Och draken sprutar eld!

Meccano, Meccano, Meccano...

Vi har varit på minisemester! För att suga ut det sista ur vår långa ledighet for vi till Borås på söndag förmiddag. Första anhalten var Navet som är ett mecka för alla teknik/mekanik-intressenter! Och jag kom till insikt att jag måste vara den mest O-naturvetenskapliga människan som gått i ett par skor (fniss)! Men det var kul att se att barnen tyckte det var roligt! Kemi går väl an och till viss del biologi men teknik och fysik, njaä! Men jag kan ändå rekommendera barnfamiljer att besöka detta ställe! Vi var där i drygt fyra timmar...

Sen checkade vi in på Grand Hotell. Och så gjorde vi stan, skämt åsido så letade vi efter en trevlig restaurang att äta en bit mat på. Den grekiska tavernan stängde klockan 18 tyvärr, den andra grekiska restaurangen (min favorit) var fullbokad. Det blev till slut goda pizzor på en kvarterskrog nära hotellet! Trötta gick vi hem och spelade Yatzi, kort och kollade på TV tils vi somnade. 


På måndagen (idag) åt vi god hotellfrukost, jag åt så mycket att jag höll på att spricka och sen begav vi oss till badhuset. Där badade vi ett par timmar, vågbassängen var roligast och bubbelpoolerna härligast! Nelli & Tord åkte den långa vattenrutchkanan ett par gånger medan Alvin & jag noggrant övervakade tidtagaruret! Jag frös efter en timme och ville åka hem. Avskyr verkligen badhus! Äckliga golv, kalla bassänger och halvnakna människor! Men men denna tripp var för barnen och de är helnöjda! Nästan gång reser jag på en design/tennisresa, asgarv! Men även jag är mer än nöjd med denna lilla tripp! Nu arbeta fram till sommaren... /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!