måndag 15 april 2013

Shopping i Budapest

 Maken före frisörbesöket...

Storstadspuls på gågatan

 90 kr

300 kr

Besök på välkänt café...

På torsdagen handlade vi... Vi började med att promenera men insåg snabbt vilken stor stad detta var... Tunnelbana/spårvagn/buss var ett måste. Dagpass kostade 45 kr! Så billigt! Vi flängde kors & tvärs och shoppade. Så billigt allt var! Jag köpte jeansleggins för knappt 200 kr och en jättefin fjärilssjal för dryga 100 kr. Men det värsta (bästa) var nog när jag shoppade en lite finare baströja och ett par tights för 90 kr! Åh, vad jag önskar att jag hade haft mer plats i bagaget, hade inte med mig så mycket om tur var! Så det blev en hel del till slut! Maken handlade jättefina chinos från Levi´s för 650 kr så även märkesvaror var billigare än i Sverige! Skinnväskor var billigt... Men som sagt; platsen fanns inte i resväskan... Grrrr...

En stor stad, med ca 2,5 miljoner invånare i storstadsområdet, som erbjöd allt man kunde önska... Vi såg minst flera olika Starbucks, Hard Rock café, Zara, Pull & Bear, HM, Mc Donalds och Burger King i varje hörn, alla kända varumärken hade egna affärer t ex GANT, Lacoste, Polo Sport osv. En riktig storstad!

Vi gick in på en trendig frisörsalong med flera frisörer, lite yngre tjejer! Och vi fick tid inom 30 minuter... Slutnotan blev 170 kr, inklusive tvätt, fön & styling. För båda!!!!!!!! Det vore något för Sverige, här är det ju svindyrt även om man inte besöker de trendiga salongerna... /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!