söndag 21 april 2013

Ring ring eller pling pling!?

Telefonkiosk i Budapest

Jag är verkligen ingen telefonmännsika... Pratar mycket sällan i telefon och ringer ännu mer sällan... Funderar på att slopa hemtelefonnumret eftersom det knappt används!? Jag sms:ar och facebookar och träffas gärna IRL och pratar... Förr kunde jag bli stressad av att det ringde och kände mig tvungen att svara men är jag upptagen kan jag nu välja att låta det ringa (händer inte så ofta) och ringa upp senare... Tycker inte om det där att alla skall vara anträffbara hela tiden!

Om jag ringer någon/någon ringer mig så kan det ju vara i helt fel tidpunkt, precis kommit hem - hell hour tar vid, precis satt sig vid matbordet, står i duschen och så vidare. Skickar man ett sms/meddelande på facebook kan ju person välja att läsa och svara precis när det passar! Perfekt! Så här vill jag inte att det skall vara och jag hoppas någon gång (när barnen är äldre?) att jag skall tycka om att bli uppringd/ta mig tid att ringa mina vänner men just nu snurrar det där ekorrhjulet alldeles för fort!  /Lisa

Jag hoppas ni fortsätter ringa mig om ni vill något, som sagt har jag nu förmågan att inte svara om jag är upptagen med annat! Men det effektivaste sättet att kontakta mig är sms/facebook eller allra helst boka en promenad/fika/shoppingtur med mig (via facebook, fniss)! Det är det allra bästa!

Pst. Märk att etiketten på detta inlägg kanske istället skulle vara osocialt liv. Sorry!

1 kommentar:

  1. Håller med dig Lisa, bättre med sms/meddelande eller IRL :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!