tisdag 10 juli 2012

Planerade inköp!

Några fler Iittala Teema muggar måste införskaffas snarast! Vi har åtta men de går snabbt åt, vill ha fler... Avskyr ju att duka med udda porslin! Tycker det är galet när folk inte kan få fram tio likadana dricksglas vid dukning... det finns ju sexpack för nio kronor på det stora varuhuset så det är ju inget lyxproblem direkt! Hellre billiga glas & enhetligt än spretande åt alla håll! OK, jag tycker oxå det är charmigt om man dukar i lantlig stil med udda loppisporslin men det är en annan sak!

Jag har nu äntligen köpt 18 likadana teskedar och rensat ut några gamla... Fick krupp varje gång vi hade en lite större bjudning! Kanske borde jag köpt en förpackning med sex skedar till?




Bilder från Dukat bord och Rum 21
Jag har en Stelton termos i svart som jag är mycket nöjd med, men nu skall jag köpa en vit också. Till tevatten... Är så pöligt att servera ur kastrull... Dessa termosar finns på Net on net för 400 spänn. Billigare än loppis! Tips tips! Får väl ta mig ut på en shoppingrunda, vet bara inte när!?

Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!