lördag 21 juli 2012

Badrum


Takdusch Tapwell/Hemvaruhuset

Spegel med belysning Svedbergs/Tretti.se
Kommod IKEA

Badrumsrenovering påbörjad! Idag har vi ordnat barnvakt för att kunna åka runt och spana badrumsinredning. Vi har kikat runt på internet en hel del... Vad vi vet är att vi vill ha takdusch, kommod med handfat i porslin (ovanligt numera?), vitt matt kakel & grått klinker. Toalettstol är redan inköpt, tyvärr inte vägghängd (maken totalvägrade). 
Sen är jag allergisk mot duschhörn! Klarar inte av dessa duschar med infällbara dörrar, så en rak duschvägg får det nog bli, jag vill ha ett duschdraperi (bara för jag tycker Marimekko har sååååå snygga) maken vill inte ha det... Vi har lite olika smak förstår ni! Här gäller det att kompromissa. Det vi inte kompromissar på är kvalitén på blandarna, det skall helst vara svenskt: Mora/FM Mattson, men jag tror Tapwell och några märken till duger. Dock inte IKEA, de kan däremot duga när det gäller möbler & textilier...
/Lisa

2 kommentarer:

  1. Hej Lisa!
    Vad spännande med badrumsrenovering! Klart ni ska ha Marimekkos duschdraperi, hoppas du kan övertala maken;)
    Lyllos dig som har en isblå KA! Min syster fick en röd av sin man nu i somras när hon fyllde 35:)

    Kul att du är med o tävlar hos mig!

    Ha en mysig kväll,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Satsa på ett handfat med riktigt porslin. Alltså inte de billiga märkena. Vi gjorde det misstaget och det är redan repigt efter 2 år. Till nästa badrum blir det IFÖ, ordentligt svenskt porslin!! Med kommod till såklart!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!