fredag 4 maj 2012

GARANTerat gott!


Det blev inte tapas, det blev ännu bättre: Matmuffins med tsatsiki! En gammal favorit här hemma!

Grundrecept (dubbla gärna):
8 dl mjöl (jag blandade flera sorter, bland annat vete & graham)
1 msk bakpulver
1 tsk salt
1 tsk socker
½ dl flytande margarin
4 ½ dl filmjölk

Valfri fyllning! Olika alternativ:
- Garant Serranoskinka, lätt soltorkade tomater från Garant, mozarella & västerbottenost på toppen.
- Garant serranoskinka, kronärtskocka Carciofi Alfa Romana från Garant, mozarellaost & västerbottenost.
- Källarrökt skinka & Garant prästost. Barnvänlig!
- Garant salami & lätt soltorkade tomater samt en chiliost från Boxholm.
- Annat att slänga i: spenat, grillad paprika (på burk), färsk oregano/basilika, vitlökskorv... Variationsmöjligheterna är oändliga!

Grädda i ugn 225-250 grader i 20-25 min. I mitten... Jag fick ut 30 stora och 12 små på ett dubblat recept.

Till detta gjorde vi tsatsiki med Garant turkiska youghurt. Gud så gott! Detta blev ett riktigt reklaminlägg men jag skulle inte rekommendera produkter till er kära bloggläsare som jag inte tycker om!

Kram Lisa

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!