tisdag 10 april 2012

Fågelnytt



Jag är medveten om att min syster mycket väl kan ha svimmat nu... Som inbiten fågelskådare far hon land & rike runt och räknar fåglar medan jag inte alls kan förstå denna tjusning! Är till och med lite smårädd för dessa äckliga djur kan jag erkänna! Men dessa fina gråfinkar (är det en art?) kunde jag inte låta bli på Hemtex rea. Visst är de fina? Nu står de i min Stringhylla och välkomnar våren tillsammans med oss! Och, ja Sara, nyp dig i armen detta är helt sant!
Kram Lisa

1 kommentar:

  1. Jag sitter fortfarande på stolen;) även om jag blev lite chockad över beskrivningen "inbiten fågelskådare" ;) och land och rike runt??! två gånger till hornborgasjön, och räkna fåglar en helg per år vid husknuten räknas nog mer som lätt intresserad men men om jag jämför med dig så är det ju MYCKET;)de var söta iaf! men gråfink (gråsparv eller pilfink) tror jag inte finns dock så det var nog en ny art;)då får du sätta ett kryss då och komma ett steg närmare club300;) vi får väl kryssa dem nästa gång vi kommer till er;) kram fågelsyrran

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!