lördag 4 februari 2012

Inspirerad!

I onsdags var jag värd för en föreläsning som vi hade på Familjecentralen (Bvc). Det var Elenor Scutt från Svenska Hushållningssällskapet som gästade oss för att prata mat. Det var jättebra! Hon samtalade kring näringsämnen, socker, fett, fibrer, mineraler och så vidare. Mina barn dricker både för lite mjölk och får i sig för lite C-vitamin, tror jag...
Jag som annars inte är så frestad av stå och röra i grytor blev nu riktigt sugen på att testa lite mer i köket. På torsdagen när vi var lediga bakade vi bröd. Baka brukar vi göra när vi är lediga. Det tycker jag är jätteroligt! Denna dag blev det frukostbullar, recept på baksidan av Rågsiktspaketet! Rekommenderas.
Till lunch blev till fantastisk god Potatis- och purjolökssoppa! Jag mixade den helt slät så att gullungarna inte skulle förstå att det var lök och purjolök i. Det mumsades och smackades tillsammans med det nybakade brödet! Vardaglyx!

Idag skall Alvin & Nelli till farmor och farfar och vi skall ut på restaurang, Dinner22 med två andra par, sen blir det sällskapsspel! Trevlig helg! Kram Lisa

1 kommentar:

  1. Måste recensera restauarangen sedan...lovordad av min kollega!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!