söndag 15 januari 2012

Vårkänslor

Är det någonstans i vårt hus där det syns vilken årstid det är, så är det på tavellisterna i köket! Där ändras det minst fyra gånger om året, så nu är det vår på hyllorna... Härligt!

Mitt nyårslöfte/önskan var även i år att bli/vara mer social och prioritera umgänge med nära & kära! Och jag måste säga att jag håller det än så länge! Och vilket trevligt löfte sen! Igår var Alvin & jag på bio (Alvin och gänget 3) med Anna & Nils.Vilka rediga stora killar som sockerstinna efter bion ville hem direkt och leka... Tord & Nelli var med Joakim & Sigge och badade på Åby simhall. När vi slöt upp på Barfotsgatan var alla härligt trötta och nöjda. Vi fikade, beställde pizza och fikade igen! Det blev helt spontant en heldag och när vi åkte hem 22.15 tyckte Alvin det var så tråkigt att skiljas att ögonen tårades. Söta älskade unge! 

Idag fick vi trevligt sällskap av S & A som hängde med på innebandyn. Alvin har börjat i innebandy på söndagar, men försiktig som han är, har vi än så länge bara tittat på. Och idag fick vi alltså sällskap vid sargen. Det var två sugna killar som såg på när ett 30-tal andra grabbar sprang sig svettiga på planen! Efteråt bjöd vi  på lunch & efterrätt. Barnen fick leka och ha kul ett par timmar!

Ja, ni hör ju hur social jag är, hahhaha!
Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!