torsdag 5 januari 2012

Nytt jobb!

Bild lånad på nätet

Jag har ju helt glömt bort att berätta! Jag har fått nytt jobb, eller rättare sagt tre stycken på en vecka! På måndagen före jul tackade jag ja till ett Bvc-vikariat och kände mig nöjd med det... Dagen efter blev jag erbjuden en tillsvidaretjänst på en vårdcentral. Jag tackade nej till det eftersom jag verkligen vill arbeta med barn. Lite funderingar kring om det var rätt eller inte, men jag följde mitt hjärta.
På onsdagen ringde de från en annan vårdcentral/Bvc och ville träffa mig i mellandagarna, men jag bad dem knö in en tid före jul eftersom jag var mån att så snabbt som möjligt bestämma mig. Den 22 december klockan 18 var jag således på intervju, igen! Jag bad om snabbt svar och de lovade att höra av sig efter helgen... men redan på fredagen ringde de och ville gärna att jag skulle börja hos dem. På Bvc inom en privat koncern (inte regionen/landsting). Jippi! Jag fick en 100% tjänst men skall bara jobba 80% nu när barnen är små (eller alltid)... Vilken julklapp!

Mitt bästa beslut någonsin är det att jag sa upp mig från jobbet på sjukhuset! Det är det bästa jag gjort, yrkesmässigt iallafall. Nu arbetar jag inga kvällar och inga helger och jag har ett par tusen kronor mer lön i månaden. Jag stressar heller inte halvt ihjäl mig på jobbet. Sån skillnad det kan vara...

Så då vet ni, nytt jobb! Jag skall dock börja pendla för första gången i mitt liv! Har pendlat till studier förr men aldrig till jobb... Men det måste ju provas det med!?

Kram Lisa

3 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! :)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Vilken fin blogg du har, kikar in ibland. Stort grattis till nya jobbet. Lycka till! Kram Frida Tibblin

    SvaraRadera
  3. Vad kul med nytt jobb, GRATTIS & LYCKA TILL!!!
    Hur långt får du pendla?

    Trogen bloggläsare :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!