tisdag 10 januari 2012

Baka, baka liten kaka, rulla...

Mitt käcka bakplåtsställ från Jonas

Ledig dag med en seg start. Sov länge medan barnen kollade på barn-tv men till slut var de så hungriga att de väckte mig till liv... Har så svårt att gå upp på morgonen! Usch & fy! Sedan bakade vi dubbel sats med bullar, hälften med vaniljfyllning och resten med kanel. Jag bakade vanliga snurror medan barnen bakade "pizzor", "apelsiner" och "racerbilar". Två limpor fick vi oxå till... Mycket goda!  Sen gick vi ut i skogen med picknickkorg och fikade gott! Lite snö ligger fortfarande på backen, man ser gräset igenom men här i söder får vi vara glada för det lilla...
Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Vilken mysiga dag ni haft :) Nybakta bullar är ju sååå gott, jag passade på att baka det i förra veckan när jag var ledig också, perfekt att ha i frysen för trevliga fikastunder!

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Nybakat är ju faktiskt det godaste! :)

    Ha en fin dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!