tisdag 29 november 2011

Baktider

"Oj, vad mycket det bakas till jul" utbrast Alvin förut när vi stod mitt upp i årets andra lussekattsbak... Stackarn, han bakade med mig i torsdags, mormor & han bakade pepparkakor i fredags, igår bakade han småkakor med farmor och idag blev det bak både på förskolan och hemma... Han lär väl bli bagare?!
Jag gillar att baka och det gäller att passa på när lusten är där, börjar man fundera finns det egentligen andra saker som är viktigare... Men städa kan jag göra imorgon?! Idag blev det i alla fall en omgång lussebullar och två mjuka pepparkakor, bra att fylla frysen med...
Gårdagens Rocky Road blev OK, men jag brukar ha i några plattor After Eight (istället för Leilas Dumlekola) men det saknades i skafferiet... Så det blev enbart chokladsmak på dessa. Hoppas det duger Sandra!? Du får såklart en egen burk även i år!
Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!