måndag 11 juli 2011

IKEA

 Ny kruka till redskapen...

Idag for sonen & jag till IKEA. Tanken var var att han skulle få välja lite nytt till sitt rum och då speciellt till skrivbordet som flyttat in hos honom... Alvin gillar IKEA men idag ville han gärna leka i Småland istället.... Som första barn, prick klockan tio, skuttade han in bland bollar & tunnlar. Mamman, det vill säga ja, fick en timmes egentid inne i det stora varuhuset! Jag handlade hyllplan, papperskorg, skrivbordsunderlägg, väggklocka (görful för 19 kronor, men det måste ju vara tydliga siffror när man skall lära sig), minibyrå, lådor med mera... Ja, det blev mycket till honom. Till mig inhandlades en borste, två skärbrädor & den söta spetskrukan på bilden! Men jag tog igen det på Stoff & Stil som äntligen öppnat i Göteborg! På min sida av stan dessutom! Det har ju inte Rusta lyckats prestera ännu...

Under eftermiddagen åkte grabbarna till golfbanan. Nelli & jag fick trevligt besök av pappalediga M och hans barn. Lek, fika i solen & lekstugeinspektion... Trevligt med lite spontanitet! På kvällen påbörjades lekstugans trall. Det går framåt!

Kram Lisa


2 kommentarer:

  1. Hej hej! Ja vi kämpar på för fullt :)!
    Känner igen bakverks-situationen i ditt förra inlägg, har 4 kalas kämpat och bakat och fixat men de små hinner ju inte sitta och äta ens :D men tjat om diverse rosa tårtor hör till ändå :).
    Och förresten vad mysigt med lekstuga!! Står högt uppe på önskelistan... Du har säkert sett den nya barnbutiken i Kungälv, tant grön? Där finns det finaste du kan tänka dig till en lekstuga och barnrum, varning dock kan bli dyrt att gå in ;)
    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Alltid trevlig med ett besök på IKEA :) Perfekt med lite egentid där och det låter som du har sköna lata sommardagar med trevlig inslag, precis som det ska vara :)

    Ha det bäst!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!