tisdag 7 juni 2011

Trädkramare?

 Alpvide

från Hartill i Jörlanda/Stora Höga

I söndags inhandlades äntligen ett exemplar Alpvide... Mitt favortitträd! Det tillhör familjen Salix och systern Hängsälg är planterad på vår framsida. Jag har hittat min absoluta älskling bland handelsträdgårdar, nämligen Hartill mitt emellan Jörlanda & Stora Höga, ett par mil norr om Kungälv. Besök vid tillfälle! Vilka kunskaper och vilka bra tips man får om olika växter, kombinationer och planteringar. Skall ni planera en trädgård så åk dit! 

Nu har mina barn redan haft sommarlov i en vecka och skall inte jag jobba något så har de ledigt till 22 augusti... Det kommer bli en lååååång sommar!
/Lisa

1 kommentar:

  1. Jättejättefint träd! Lite likt ett Olivträd, eller?! Hur såg det ut innan i rabatten, nyfiken?!
    Kram Lina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!