fredag 13 maj 2011

Salix


Överst syns baksidans nysnickrade staket

 
Idag på City Gross fyndade jag två stycken Hängsälg - Salix. Vi har planterat ett sådant träd i vår trädgård, i en lite större variant då förstås, och jag tycker mer och mer om det för var dag som går... Jag gillar växter på stam. Tänker mig samplanteringar i grå cementkrukor (var hittar jag runda, stora sådana?) En liten Salix och någon låg hängande grön växt, eventuellt med vita blommor, som sommarens planteringar!
Skulle vilja ha ett eller flera Olivträd oxå men vi tar bara död på dem så det känns onödigt!
Idag har jag klippt gräset för andra gången denna vecka. Jag tycker det är jätteroligt! Lagom stor plätt gräs som enkelt klipps med en Handjagare. Fast ännu roligare är att ta bort ogräs... Eftersom alla Maskrosor nu är avlägsnade har jag gett mig på Grodbladen... Jag kanske är knäpp men jag erkänner det i så fall! Och så har jag klippt årets första Spanska Skogssnigel/Mördarsnigel i två bitar, uuuääähhh... Inte lika skoj!

Nu skall jag lägga mig och läsa inredningsmagasin! Ha en fin helg!
Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!