lördag 2 april 2011

Jippi!

Till svärmor...

Ja, idag var det så dags för domen... För två månader sedan ingick jag ett avtal med svärmor, svägerska & andra släktingar på makens sida, att gå ner i vikt! Smart, för det hjälper när man är fler! Målinriktad som jag är har jag gått in nitiskt för detta, redan första kvällen börjadejag motionera, sen har jag fortsatt varje dag!! Och slutat helt med sötsaker. Dock har jag fortsatt äta som vanligt däribland en och annan köpepizza, grönsakerna har dock ökats och jag äter inte för sent på kvällen...
Idag var vi alla bjudna på lunch & invägning! Jag köpte med mig krispiga tulpaner med äpplekvistar och en present till min kära svärmor som tack för ett bra initiativ!

Dualitvåg från Royaldesign.se

Den 30 januari vägde jag 68,5 kilo och skulle gå ned 3 kilo som senare räknades om till 1,9 kilo, vet inte varför, men det var det jag skulle ha gått ned för att slippa "böter" på 200 kronor. Jag är mer än nöjd då vågen idag visade 64,2 kilo. Jag har gått ned 4,3 kilo på två månader!! Detta trots att muskelmassan blivit markant större och som bekant väger muskler mer än fett... Man skall inte stirra sig blind på vågen eller på BMI, det bästa är att mäta midjan! Midje/stuss-kvot är ett bättre mått än BMI enligt många...
Jag skall nu köpa mig något fint för att jag varit så duktig! Nästa mål blir att behålla denna vikt och kanske bli av med ytterligare lite runt magen... Heja!
/Lisa

4 kommentarer:

  1. Gratulerar!!! Riktigt bra kämpat!!
    Dessutom är din blogg är sååå fin och du tar otroligt fina kort... Jag är tok nyfiken på före- och efterbilder.. Bara en parantes sådär ;) Kram på dig/Alex

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är. Det är bara att gratulera! =)
    Underbara tulpaner! =)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Tack tack!
    Alexandra, min man tror att du vill ha före- och efterbilder av mig, asgarv!!
    Jag tolkade det som före- och efterbilder av huset/inredningen. Det finns under etiketterna Vi renoverar... och så respektive rum! Från början var detta en renoveringsblogg med många hemska 70-talsbilder. Nu vill jag helst undvika att visa dessa då jag vill inspirera! Men vem vet, det kanske dyker upp någon...?!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Hahaha, ja så hade det ju kunnat vara såklart! Men jag är helt övertygad om att du är lika vacker innan som efter!!!
    Syftade på renoveringen, ska genast kika runt lite!!! Keep up the good work! Både bloggen och ditt hälsosamma liv!
    Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!