torsdag 28 april 2011

1972 - 2011

Moderniserat det gamla huset lite...

Det blev en lååång och högst ofrivillig Bloggpaus... Datorproblem, fint väder och mycket att göra är orsaken! Vi har röjt i trädgården, tagit bort buskar & träd, eldat, lagt kullersten, flyttat sandlådan samt snickrat plank både på fram- och baksidan. Barnen & jag har varit mycket hos farmor, och farfar har varit här och snickrat! Staketet på bilden är på framsidan, ut mot gatan, och mest till för att göra altanen ombonad och lite inramad... På baksidan har vi byggt ett tätt staket mellan vår och grannens trädgård. Vi är mer än nöjda... Igår köpte Nelli & jag sten flör att förlänga baksidans mur... Det finns alltid något att göra!

För övrigt har jag lärt mig att sticka (jättekul) och bestämt mig för att baka allt matbröd själv... Är på god väg, har bakat bröd fyra gånger den senaste veckan, men vi får se hur det går! Annars finns ju affären...

/Lisa

1 kommentar:

  1. Tack för den här idéen, precis en bild jag letat efter för vår altan... då vi måste ha nytt staket då vårt är genomruttet samt att vi nu målar om inom kort... ni får det hur fint som helst tycker jag mig se... kram och hoppas ni har det bra

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!