fredag 25 mars 2011

Våffeldagen!

Dagen till ära blev det våfflor till lunch! Min jobbarkompis J var här och förgyllde förmiddagen... Fika på en solig altan blev det bland annat! Sen promenad som blev kortare än planerat för jag saknade min mössa så... fy vad det blåser kallt ute!

Nelli har varit på 2,5-årskontroll idag och vi har återigen fått höra hur duktig hon är för sin ålder... Alltid roligt! Hon har förbättrat blöjstatistiken oxå genom att vara torr dag & natt. Min lilla tjej, inte många som tror att hon är så liten faktiskt... Hon har alltid sett äldre ut med sitt långa hår...
Igår hade vi samtal på dagis och att hon är mycket verbal visstes ju redan men att hon fungerar så bra ihop med de andra barnen och är bra på att koncentrera sig långa stunder var kul att höra! Och att hon sitter stilla vid mat & samling (!). Nelli är ju verkligen en karaktär med ytterligheter åt båda håll - världens goaste/mysigaste/kramigaste/omtänksam kontra envis illbatting med ett hiskeligt humör! Såna ungar gillar jag! Och jag säger gärna att mina barn är duktiga & fina för det är dom, andra får tycka vad de vill om det, så det så...
Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!