lördag 12 mars 2011

Kalasdags

Alvins barnkalas blev lyckat! Glada rediga barn, roliga paket & goda saker! Kalaset gick i bilens tema, kalaskillen själv hade bilstrumpor, bilkalsonger & nyköpt egenvald biltröja! Bordet var dukat med en väg mitt på med bilar och trafikskyltar, bordsplacering iform av bilar, vimplar i taket med budskapet Tut tut, tårtan var glass format som en bil med Ballerinahjul, lekarna var "sätt en ratt i bilen (knorr på grisen)" och "gömma bilen (nyckeln)" och godispåsen bestod bland annat av Ferraribilar och Pim-pim, båtar var det närmsta bilar jag kom i tablettaskform... Barnen fick även gissa hur många bilar det fanns i en burk, så fick jag in lite matematik oxå! Teman tycker jag är kul! Ljusblått var temafärgen.
Två timmar går snabbt, höjdpunkten blev såklart när barnen fick leta efter fiskespöt och sen fiska efter godis! För de föräldrar som var med hade Nelli & jag bakat goda Kardemummamuffins, skall försöka lägga ut receptet någon dag!

Alvin är helnöjd, tack alla som var med!
Kram Lisa

1 kommentar:

  1. Som sagt w. tyckte att vi kunde kopiera oss i kopieringsmaskin så hade vi kunnat vara med i dag. Vi får fira prinsen en annan dag. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!