onsdag 9 februari 2011

Små blå pärlor...

Pärlhyacint i ett gammalt konserveringsglas

Vi har en blomsterhandel tio minuters gångväg härifrån och mina barn älskar att gå dit! Det blir en liten utflykt & handla blommor är kul men framför allt är det nog deras fåglar som lockar! Femton färggranna flygare i en gigantisk bur från golv till tak... Igår förenade vi nytta med nöje, Alvin tog årets första cykeltur och jag promenerade, la på brev och köpte en ljuvlig Pärlhyacint som jag delade på två. Hur jag planterade andra halvan får ni se en annan dag men det var i senaste loppisfyndet! Som jag handlade i måndags! Det blir fina pengar till behövande i vår värld!
Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Älskar pärlhyacinter...
    Fotot är oxå fint!
    /M K

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Mattan i Amandas rum har jag köpt på House of Hedda, kolla in deras närbutik de har mycket fina saker.
    Härlig blogg du har!
    Kram Ida

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!