söndag 13 februari 2011

Nöjd!

Så gott & fräscht!

Idag är det två veckor sedan jag åt godis, kakor, glass, chips & andra onyttigheter och det känns bra - strålande! Jag har lyckats bryta ett mångårigt beteende av alldeles för mycket av det goda! Men jag vet oxå hur lätt det är att trilla dit igen, för tro det eller ej har jag lyckats ett par dagar/någon vecka tidigare men sedan varit tillbaks på ruta 1 igen!

Denna gång bestämde jag mig för att vara nitisk i två veckor och jag lyckades! Från och med idag kan jag få unna mig något en dag i veckan, men just nu är jag inte ens sugen! Jag äter hellre frukt än kakor. Faktiskt! I skåpen finns det kakor, chips & godis, för de andra tre äter ju som vanligt, och jag har som alltid bunkrat upp! Men jag har lyckats motså, inte ens varit frestad! Jag har blivit helt ding, jag vet!
Är det nåt jag skall unna mig då och då är det smågodis & bullar. Och bara äta när jag är riktigt riktigt sugen! Köpekakor - nej tack, hembakt -ja varför inte, någon gång ibland!?

Och vet ni, jag har rört mig varje dag de senaste två veckorna vilket oxå är en sensation! Jag promenerar och cyklar... Jag är ingen träningsmänniska men jag får vara nöjd med det jag gör! Så här mycket och ofta har jag aldrig rört mig förut! Ändå händer inget på vågen, möjligtvis några kilo upp... Så tråkigt! Men jag äter ju som vanligt: mycket, ofta och inte alltid enligt tallriksmodellen även om jag ökat på grönsakskontot rejält...

Tack alla ni som stöttar, de flesta gör det men en del verkar vilja att jag skall ta ett wienerbröd istället för ett äpple, men nej inte den här gången! Heja istället och inspireras kanske?!

Ha en fin vecka! Kram Lisa

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det där såg riktigt gott ut!
    Älskar frukt och grönsaker... men även godis tyvärr... :D
    Skall också försöka röra på mig lite mer. Har knappt gått sen körkortet togs!
    /A-K

    SvaraRadera
  3. Men vad konstigt det blev?! Skrev ett inlägg för att jag tyckte att du är jätteduktig Lisa som har sån karaktär! Själv har jag helt kommit av mig och frossar vilt... Vet att jag kan komma tillbaka till "ja - jag har en chokladkaka i skafferiet men jag måste inte ta den" vilken dag som helst, men just nu är det inte så :-(
    Inlägget råkade bli avsänt från kortben som är mitt knick på löparsajter! Har startat en kortbensblogg för länge sen men aldrig skrivit något, tydligen var jag inloggad!
    Kram på dig Lisa från Magdalena som befinner sig i de illvilliga småkakornas värld!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!