måndag 14 februari 2011

Handmade


Detta underbara kort fick jag av Alvin imorse! Han hade gömt det på sitt rum och sa åt mig att blunda... Efter en stund ropade han: Överraskning! Kort & hjärta, målat och pysslat med kärlek, skrivet med omsorg, alla i familjen är med... Jag blev jätteglad! Hade egentligen inte tänkt att blogga om Alla hjärtans dag idag, dels för att alla andra gör det och dels för att jag är lite anti detta köp-jippo. Men visst alla dagar där vi uppmuntrar och visar vår kärlek till varandra är väl bra...?! Huvudsaken är att man inte köper saker där det står till exempel Be my Valentine på, sånt får det att klia på min kropp! Allergi kallas det visst!

Idag tog jag en ledig dag med barnen, ringde till dagis och sa att vi minsann tänkte skrutta hela dagen och Alvin kom inte ens ur pyjamasen. Det trots att vi hade lunchgäster, en av Alvins äldsta kompisar (två kompisar hänger i sen mammagruppen) med lillasyster & mamma var här. Så trevligt!

På eftermiddagen bakade jag semlebullar & frallor. Och ja, jag fikade på en minisemla, minimalt fylld med lättgrädde, mest för myset, hade lika gärna kunnat stå över! Men det var gott! Jag erkänner...

Jag försökte länge hålla mig ifrån dagen tretimmars öppna Loppis men 45 minyter innan de stängde gick det inte längre, kom på att jag måste fixa en grej på MAXI, så då kunde jag ju slå två flugor i en smäll... Bra va?!

/Lisa

1 kommentar:

  1. Världens goaste kille!!! Drömde om han inatt faktiskt, fick en härlig lerig kram av honom när han hade varit ute och lekt i leran, vaknade med ett leende på läpparna=) kram från din alltför stora syster;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!