lördag 22 januari 2011

Underbara helg!

Skålar & servetter IKEA, Muggar Hanna/Rörstrand, kanna ICA

Härligt med helg! Idag avnjöts frukosten i nya skålar, ljusblå, vad annars?! Åh, vad härligt att vi går mot våren! Alvin tittade ut genom fönstret och utbrast: Nu är det nästan sommar! Vadå, bara för att du ser lite av gräset frågade jag... Och just så var det... Snön kan vi ju bortse ifrån.

Lagom till lunch kom fina vännen Anna med söner! Jag hade svängt ihop lite våffelsmet och det gick hem... Jag var riktigt populär hos Nils & Sigge, hos mina egna barn också förstås! Sen fikade vi på raberpaj, kaka och jordgubbspaj och då dök barnens farmor & farfar upp... Trevligt med besök!
Under eftermiddagen har vi fixat lite och gjort några inköp till Nellis rum. Hör skall piffas! Så roligt! Då mår jag som bäst, när jag får utlopp för alla idéer och maken är med på noterna... Han får hjälpa mig med allt praktiskt, mäta, skruva, borra...
/Lisa

2 kommentarer:

  1. intressant- har du också fått den inställningen att man kan äta våfflor "som mat" och sedan fika på annat! Många anser tydligen att våfflor är fika i sig. Vi är nog lite skadade men värre kunde det vara, hälsar din kusin i möldal

    SvaraRadera
  2. Hahhahaa... Mmm egentligen är det väl inte mat men ibland så! Matig fika! Jag tyckte det var perfekt lunch igår eftersom vi ganska nyss ätit frukost och det gick ju som sagt hem hos barnen! Mat eller fika, gott är det iallafall! Hoppas allt är bra i Mölndal! Kram Lisa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!