måndag 31 januari 2011

Till kaffe eller pennor?!

Vad tycks om Alvins nya pennmuggar?! Tänkte föra in lite mer svart i hans rum till allt turkost... Pojken är inte så förtjust i de limegröna tonerna så de ryker! Detta är engångsmuggar från Kahls kaffe och medtagna från studentfiket i skolan! Det gäller att se potentialen i dagliga ting! Jag kan inte förstå mig på kommentarer som: "Jag behöver ingen inredning" (jo, det är sant, det finns folk som säger så...). Inredning är en ständigt pågående process och alla behöver väl lite nytt då och då, eller varje dag?! Men är man inte intresserad kanske man kan resonera så... Jag var förresten på Loppis idag med! Stog i kö en halvtimma för att vara bland de första in! Loppis är inte ett intresse det är en livsstil!
Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Perfekt att kunna använda ting i vardagen till andra ändamål än det ursprungliga :)

    Hmmm... jag håller inte med dem som säger att de inte behöver inredning, jag tycker man mår bra av att förändra i hemmet lite då och då, det behöver inte alltid vara stora saker, men en ny kudde, lite nya blommor t ex....

    Hoppas du mår okej och att veckan startat bra

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad roligt! Nu skall jag på jakt efter kaffemuggar! Men de jag har sett är så fula...

    Du ger mig mycket inspiration skall du veta! Tack!

    Kram Karin

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!