söndag 30 januari 2011

Ljuvligt!

Denna tiden med tulpaner är underbar! Älskar dessa krispiga (populärt blogg-ord, jag vet, men jag älskar just när de krispar) blommor... Brukar alltid köpa vita men igår lockade de rosa mer... Härligt med friska blombuketter hemma! Vardagslyx som en annan bloggerska skulle uttryckt det!

Idag har vi varit på 65-årskalas hos barnens farfar och där någonstans mellan god mat & tårta ingick jag ett viktnedgångsavtal med övrigt intresserad familj & släkt. Fram till 31 mars skall vi gå ner 5 kilo (jag behöver dock bara gå ner 3 kilo) och för varje 100 g vi inte gått ned får vi böta 100 kronor. Hur skall detta gå?! Jag har aldrig bantat i hela mitt liv och tänker väl inte göra det nu heller men de dagliga intagen av fika & godis får jag nog sluta med! Dessutom behöver motionen ökas på markant! Så idag har vi vägt in oss på samma våg... Startvikt 68,5 kilo... Någon som har några tips?! Jag kan inte det här. Heja mig!

Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Ett litet vikttips från mig...ät samma mat som du brukar men mindre portioner, brukar du äta 2 smörgåsar till frukost så ta bara en, brukar du äta 3 potatisar till middag så ta bara en och en halv osv. Om du också går ut på RASKA promenader minst varannan dag, ca 40 minuter/gång så tror jag att de där kilona kommer trilla av och böter kommer vara LÅNGT borta för din del! Och så godsaker bara på helgen. Lycka till!

    Kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Ät som en diabetiker ska göra (typ så som alla egentligen ska göra!!), det ger definitivt resultat!!
    Regelbundna måltider, ta bort kaffe och fika, ät bara godis och chips när du absolut måste!
    Det här fixar du galant!!
    (ett tips! när du väl vant dig av med godis, börja inte äta igen....)

    LYCKA TILL!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!