måndag 24 januari 2011

Grönt är skönt!


Det har varit några tråkiga veckor på växtfronten här hemma sedan de vita julazaleorna dog... Inte alls inspirerande att titta på halvtråkiga krukväxter i fönstrena! Men i lördags fick jag en jättefin stor Murgröna på båge av Anna och igår, söndag, tog jag & barnen oss en promenad till handelsträdgården. Väl där köpte vi tre Murgrönor och en Taklök. Så nu är det fint & grönt i köket igen! Ville även haft en Pärlhyacint till köksbordet men de var slut, undrar just vem som handlat upp alla dem?

Kram Lisa

Idag har jag fyndat massor på stadens bästa Loppis. Åh vad jag älskar prylmarknader! Det tråkigaste var att kunden framför mig hade fått tag i den allra finaste zink/tråd korgen man kan tänka sig, varför hittade inte jag den först?!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag måste nog ochså förnya lite blommor hos mig med.Vi får se vad det blir.Pärlhyacint är ju så fint, få se va det blir för nåt.
    Kramiz Mia

    SvaraRadera
  2. Vilket skit med trådkorgen! Hoppas att du ändå hittade någonting fint till dig själv!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oppps, jag har en stor pärlhyacint hemma hos mig, sorry ;-) Jag behöver också köpa lite nya växter hit, får bli innan helgen. Kram

    SvaraRadera
  4. Skulle du ha några också? Jag köpte ju bara si så där de 10 sista... ;-)

    kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!