söndag 12 december 2010

Granen står så grön...

...och grann i stugan...
Japp, igår kom den in. Barnens egna lilla gran. Står så fin i deras allrum på övervåningen! Vi klädde den igår, idag fixade vi en liten ljusslinga och pyntade mera! Smällkaramellerna gjordes förra helgen på släktens pysselsöndag! Det var skoj, vi pysslade i flera timmar samt fikade & åt gott! Jag kanske får anledning att visa fler alster en annan dag...
Imorgon tar vi nog in den stora granen. Den brukar tas in till Lucia, så man hinner njuta av den före jul... Sen kan jag slänga ut den om den skulle barra, bara jag haft den under uppladdning och juldagar! Åh, vad jag skall pynta! För tolv år sen flyttade jag hemifrån och i lika många år har mitt julgranspynt gått i vitt, silver & blått men iår byter jag det blå mot grått. Blir nog fint tror jag!

Nu skall jag krypa ner hos sonen. Jag tror det väntas en kruppnatt men håller alla tummar jag har att vi slipper just det! Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!