måndag 6 december 2010

Baka baka liten kaka...


Burk från Boda Nova

Nu är det pepparkaksbak både här & där! Min mamma har redan hunnit med två stora sådana bak i år. Och hon gör egen god deg! Världens bästa faktiskt! Burken ovan fick jag välfylld och jag har en lika stor sedan tidigare! Smaskigt till glöggen!
Idag har jag varit hemma med Nelli. Alvin fick åka upp till förskolan ett par timmar för jag behövde verkligen plugga och det är svårt med två barn i huset! Han kom hem med en påse brungräddade pepparkakor de bakat på dagis. Stolt som en tupp! Imorgon får han nog vara hemma med pappsen och lillasyster, tror det är skönt för barnen att få små pauser från barngruppen även om de trivs bra på dagis. Men att gå fem dagar i veckan är mycket! Det har dock inte blivit många femdagarsveckor för våra barn eftersom Nelli är sjuk för jämnan! Tur i oturen?!
/Lisa

2 kommentarer:

  1. Gott med pepparkakor, och snäll blir man! Vilken fin burk du har till kakorna!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Jag är en aning besviken.. Var är ugglorna? ;-)
    KRAM Malin

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!