tisdag 9 november 2010

Årets första snö och julpyssel!

 Snödränkt Ljung

Äpplepysselidé från Allt i Hemmet


Wow, snö! Det var glada miner & rop från de tre yngsta i familjen H imorse, det vill säga från mig & barnen! Efter frukost gick vi ut i snöblåsten... Jag älskar snö men blåst kunde jag klara mig utan. Efter tio minuter ville lilla sjuka Nelli gå in. Då hade vi iallafall hunnit göra detta äpplepyssel till småfåglarna, med kanelstänger.
Vi gick in och förberedde pannkakslunchen, Alvin borstade av våra bilar. Han älskar att gör det. Skrapa rutor och borsta snö från bilarna...

För övrigt: Inga febertemperaturer över 40 grader idag iallafall så jag håller tummarna för att det är på väg åt rätt håll!
Kram Lisa

3 kommentarer:

  1. Jag är kluven till snön...är man hemma är det ok men jag avskyr att köra bil!

    SvaraRadera
  2. Du behöver ju ingen äpplekrok i mässing! En pinne (?) funkar ju suveränt! ;-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Det är ingen pinne utan kanelstång! Juligt skall det vara!
    Kram Lisa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!