söndag 31 oktober 2010

Återvinningsinspiration!



Kapsyler, sugrör, Risifruttilock, batterier, chipspåsar, toarullar, reklam, plastpåsar, konservburkar... Ja, allt återvinner vi! Därför har jag nu omarbetat familjens återvinningsstation. När vi byggde köket köpte vi fyrkantiga spänner på IKEA som vi hade i slasklådan (Läs: slaskskåpet fast i lådform) men de fylldes alldeles för fort! Så nu tra la la la: fyra stooora lådor i tvättstugan uppmärkta med min älskade Dymo från Clas Ohlsson. En för Tidningar/papper, en annan till Kartong/wellpapp, en tredje till Plastförpackningar och den sista till Pantburkar/Pet. Kvar i köket blev Metall, Glas, Glödlampor, och i skrubben under trappen har vi Batteriholken! Hur har ni det på återvinningsfronten!? Hur har ni ordnat det så att det är enkelt att sortera? Det viktigaste är ju ändå att man gör det men det är roligare om det dessutom är ordning & reda! Kram Lisa

1 kommentar:

  1. Jodå, här sorteras det, fast just de backarna har jag till tvätten i vår tvättstuga.
    Mycket blir det att köra iväg med till återvinningen, men jag inbillar mig att jag kan göra vad jag kan åtminstone, för en bättre miljö.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!