måndag 5 juli 2010

Välfyllt!

Inför sommaren har jag fyllt mina medicinlådor till bredden. Plåster, Salubrin, plåster, Panodil, plåster, Hostmedicin, plåster, solskyddsfaktor, plåster, after-sun-lotion, och så lite plåster samt lite mera smått & gott! Den röda stora förbandslådan kommer från Bruka Design och den fick jag när jag tog sjuksköterskeexamen för sex år sedan. Den grå är inköpt i antikaffär av systern min och fylld med gamla militärattiraljer. Bara till prydnad. Den lilla vita är från City Gross. Den är välfylld med plåster: med djur, med Hello Kitty, med Blixten Mc Queen, vanliga bruna i rulle och färdigklippta i olika storlekar, steri-stripes, samt med Bamse. Ja ni fattar, vi använder en hel del plåster i familjen H... På skrapsår, växtvärk, myggbett, skärsår mm. De är extra bra mot just växtvärk;-)! Har ni laddat apoteksförråden hemma?
Ha nu en skön vecka! Jag jobbar tre dagar sen har jag semester i sex veckor....
Kram Lisa

3 kommentarer:

  1. Låter skönt med semester! Då kan du ju plåstra om dina barn istället för patienterna;-)! Fina lådor alla tre!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Det märks att du är sjuksköterska! Jag önskar att jag fyllt på vårt plåsterförråd lite, men det har jag inte...min lille kille gillar nämligen att ha plåster som armband så de går åt ganska snabbt...Men du har väldigt fina lådor! Skönt med semester snart, jag jobbar bara denna vecka också!

    SvaraRadera
  3. Fina lådor själv har jag fula plastlådor, blir inspirerad av dig.Man är ju ssk så lite stil ska man väl ha när det gäller sjukvårdskitt.
    Ha en toppensemester! Du och barnen är så välkomna att komma hem till oss och hänga! /höggravidaarbetskamraten Hanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!