fredag 11 juni 2010

Vanlig Vardag: fredag 11 juni 2010

Ok, jag må vara svårflirtad för den här s k utmaningen: Vanlig Vardag! Men nu så Annelie, http://anneliejohnsson.blogspot.com/, här är min vardag!

Det slog mig imorse när jag borstade tänderna hur förfärligt många barntandkrämstuber vi har, fyra stycken! Och det är ett stående inslag varje dag i familjen H vilken tandkräm som skall vara på tandborsten: Bamse, Skalman, Lille Skutt eller Elefanten?! Själva tandborstningen är inte förhandlingsbar men det är roligt att själv få bestämma smaken... Flourtabletter finns för de små och Fluorsköljning & tandpetare för de lite större! Tänderna är viktiga för mig, 32 år gammal har jag fortfarande inte ett enda hål! Det har jag min mor att tacka för!

Hur ser din vardag ut? Glöm inte att skriva kommentar och länka till mig om du antar utmaningen så att jag kan kika in till dig...
/Lisa

3 kommentarer:

  1. Ha ha, ja så där är verkligen en del av min vardag oxå...

    Kul att du hakar på förresten!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. TACK snälla för din grattishälsning!!!

    Visst är -78 en bra årgång ;)

    Jätteviktigt och kanske inte helt enkelt att sköta barnens tänder alla dagar, barn har ju en egen vilja, men smart att låta dem välja vilken tandkräm då får dem ju bestämma lite själv. Är så glad och tacksam över att mina föräldrar var så noga med mina tänder!

    Hoppas du får en trevlig helg

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Undrar hur många tandkrämer jag köpt som inte duger och så köper man nya och helt plötsligt har man hur många som helst. Coolt att du aldrig har haft ett enda hål, det tycker jag är riktigt imponerande. Hoppas dina barn har fått lika bra tänder som dig.
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!