lördag 12 juni 2010

Lyckan stavas L O P P I S!

Loppis, LOPPIS, loppis, ja - jag älskar Loppis! Det är så roligt att gå där och strosa bland alla tusentals grejer som människor skänkt till, i detta fallet i alla fall, välgörenhet! Och genom att köpa & skänka gör man en diskret insats, bara en sån sak! På lördagar anordnas det loppis i stan av Pingst- och Missionkyrkan. Loppisen är minst sagt välbesökt. Kö minst en halvtimme innan öppnandet och sen rusas det in för att fynda! Tyvärr var detta sista lördagen innan sommarstängningen... Känns tunnt med andra loppisar i kommunen! Jag vill ha tips om loppisar i Kungälv med omnejd... Jag vill gå på loppis!

Idag hittade jag nåt som jag sökt länge efter! En lika fin äggskärare som min mormor har i sina ägor! Äntligen! Jag är så lycklig! Jag fyndade massa annat oxå men det visas efterhand som det tvättas och förändras!

Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Fin äggskärare du hittat :)

    Visst är det kul att gå på loppis, älskar att gå där och kika bland alla andra och förhoppningsvis fynda. Jobbade på en auktionsfirma ett par år, det var riktigt kul!!

    Ha en forsatt skön helg

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt med loppisar. Speciellt nu på sommarhalvåret ;)

    Det var en tjusig äggskärare du hittade!

    Ha en bra söndag! /Linda

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!