fredag 18 juni 2010

Körsbär...

Liten glasform från loppis

...har vi inga men Körsbärstomater! Härligt att skörda när daggen fortfarande pryder dem (iallafall om man ändå måste upp), som imorse före jobbet... Goda som skam är de, kan det vara för att de står i ens eget land tro? Imorgon skall jag ordna med fler pallkragar på baksidan. Fler godsaker väntas!

För övrigt drömmer jag om nya trätrallar på båda sidor av huset och en lekstuga. Det sistnämnda kan jag fortsätta att just drömma om...

Imorgon skall jag arbeta, sjukhuset stänger visst inte för att det är lördag, och Alvin skall på barnkalas! Vännen Nils har fyllt hela 5 år! Jag sa till min son häromdagen: Fem år, tänk vad stor han har har blivit! Då svarade Alvin: Ja-a mamma, men tänk när han blir 30... Barn är så söta & spontana!

/Lisa

2 kommentarer:

  1. Ja, man får verkligen många goda skratt av alla kommentarer från barnen!! Hoppas du får en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååh, så gott med egna tomater, aldrig smakar det väl så gott med grönsaker som när man plockar dem i den egna trädgården :)

    Hoppas du haft en bra dag trots arbete denna bröllopslördag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!