måndag 14 juni 2010

Gott recept!

Muffins är gott, speciellt med rabarber i visade det sig efter att ha provat ett recept jag hittat på bloggen Matlyckan http://matlyckan.blogspot.com/

Till 20 st muffins i normalstora formar behövs:
125 g smör
2 1/2 dl strösocker
3 ägg
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 dl finskuren rabarber
2 msk strösocker

Sätt ugnen på 200 grader C, varmluft 175 grader C.
Rör smör & socker. Vispa i ett ägg i taget. Bland i mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Blanda rabarbern med lite socker och vänd ner i smeten.
Fördela i fina formar och grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Mina söta muffinsformar har jag fått av svärmor min. Hon köpte dem i Hoverud/Upperud på ett café- och hantverkshus med hela fyra våningar http://www.hantverkshuset.com/! Jag har själv varit där en gång...

Lycka till med baket! Kram Lisa

4 kommentarer:

  1. Mmm dom såg väldigt goda ut!!
    Vilken mysig blogg du har!!
    Kikar gärna in igen..
    Ha det bäst / Cilla

    SvaraRadera
  2. Mmmm, så gott det ser ut och vilka fina formar!!

    Kul att dem är köpta i Upperud, min pappa är uppvuxen där då farmor och farfar hade hand om slussen under hans uppväxt, så där har jag varit många gånger :)

    Trevlig kväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut! Jättesöta formar. Inte klokt vilket utbud det finns av fina muffinsformar nu. Jättekul!

    SvaraRadera
  4. jag bakade rabarbermuffins förra veckan=) lustigt...jag tog leilas recept på blåbärsmuffins med crunch men bytte blåbär mot rabarber... de blev också riktigt goda=) dock så klarade inte mina fina muffinsformar av att hålla formen så de rann ut och ser mer ut som små pajer men men de smakar ju gott ändå=) kram från syster yster

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!