torsdag 20 maj 2010

Vackert...

Är det inte lampor så är det blommor & blad jag bloggar om... Tänk vilken dröm det varit att få arbeta med det! Ångrar mig i princip varje dag att jag inte utbildade mig till florist.
I min trädgård finns det inte mycket jag gillar. Eftersom jag bara är 31, har faktiskt inte fyllt 32 - ännu, så har jag svårt för pensionärsblommor iform av Prästkragar, Rhodendendron och andra söta rosa/blå saker... Men denna växt diggar jag skarpt, utan att veta vad den heter! En vit gigantisk Astilbe står oxå på Gilla-listan liksom Alunrot, Smultron, & Jättedaggkåpa. Tänkte först att det var bra och bekvämt att köpa ett hus med uppvuxen trädgård men eftersom vi rensar bort i princip allt hade det varit enklare att anlägga en själv! Nu skall jag rensa lite ogräs innan jag beger mig till arbetet en sväng...
/Lisa

4 kommentarer:

  1. Den blomman gillar jag, jättefin, men har ingen aning om vad den heter...

    Vi har också en ganska uppvuxen trädgård och det mesta försvinner här också, det är ju blommor överallt och mycket pensionärsblommor :)

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Ja, de där blommorna är riktigt schyssta, men jag vet inte heller vad de heter!

    Hoppas jobbet går fint!

    Kram!!!!

    SvaraRadera
  3. Herregud Lisa, du tror nog snart att jag är en sån där riktigt trädgårdsidiot som klipper gräset med nagelsax... ;)
    Men jag tror (utifrån din bild och att den blommar nu) att det är en GULLTÖREL du har. Jättevacker är den och till hösten kommer den bli om än ännu vackrare!!

    SvaraRadera
  4. Hej Emma-trädgårdstok;-)
    Jag är så glad för din kunskap! Tack! Kram Lisa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!