söndag 2 maj 2010

Plantering...

Idag har mina gröna fingrar planterat! Jag älskar det! Fjärilslavendel, två stora plantor inköpta. Murgröna och det lilla Olivträdet fick flytta ut från köket. Gamla Zinkspänner är ärvda, har många fler på lager och den fina mjölkkannan fick jag i 30-årspresent. Den kommer från min söta, fina, gamla mormors föräldrahem! Jag tycker det blev trevligt på vår framsida. Ny trall skall byggas men troligen inte iår... Längre fram skall alla mina fina Pelargonier, vita & ljusrosa, få flytta ut!
Vi har grejat ute i solsken hela dagen förutom min & Nellis pysselpaus. Gjorde bl a två nya spetstavlor...
Kram på er! /Lisa

2 kommentarer:

  1. Så fint! Jag ska plantera nästa helg, försökte övervintra mina fjärilslavendel men det lyckades inte. Får köpa nytt. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt!!! Det blev en brudspireahäck, som vi planterade igår. Så nu blir det till att vattna. Och vattna...

    Tack för utmärkelsen förresten!

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!