torsdag 18 mars 2010

Mellanmål

Vi är en riktig fikafamilj som gillar att baka. Jag & Tord har alltid fikat mycket och druckit kaffe flera gånger om dagen så det vore väl konstigt om inte barnen skulle ärva detta beteende!? Alvin är en riktig fikanisse som äter till faten gapar tomma och Nelli blir tokig så fort hon ser en "bolle", "muffi" eller "kakka". För att inte tala om "godisch"... Till mellanmål brukar det serveras smörgås & mjölk och ibland något fikadopp... Mellanmål är väl ett mål som föds när man får barn, eller så är det bara en omdöpt fika?!
/Lisa

3 kommentarer:

  1. Hej.
    Åhh, vad fint ni har det! Om jag inte minns helt fel så träffades vi på Nils kalas förra året! Då berättade du att ni hade en hel del renovering framför er.... Vad roligt samtidigt som jag förstår att det är en hel del arbete som ligger bakom, men bra blir det!!!
    Vad roligt att kunna följa det via blogg!
    Ta nu hand om dig och de Dina och fika på, jag älskar också att fika!
    Alexandra

    SvaraRadera
  2. Ja, det gjorde vi! Du var en trevlig tjej minns jag!
    Ja, det var två intensiva månader i somras sen har vi mest smågrejat men det kommer ju alltid att finnas att göra i ett hus förstår man ju! Vi är ju inte färdiga än...
    Jag har precis fikat igen;-)!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Här är fikafamilj nr 2. Finns det nåt jag inte kan säga nej till så är det fikabröd - love it! Kanske ska ta en fika ihop nån dag? hihi

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!