onsdag 10 mars 2010

En systers kollaps...

Igår var jag hos doktorn och blev sjukskriven i tre veckor på grund av utmattning eller stressreaktion. Vi har en helt omänsklig situation på jobbet just nu och vi är flera som mår dåligt! Jag har kämpat länge men till slut gick det inte längre. Jag engagerar mig i allt och tar på mig kollegors lidande oxå och vill att de skall må bra.
Nu är jag ordinerad vila & promenader och skall försöka ta hand om mig själv. Hur lätt nu det är när jag är van att vårda antingen mina barn eller patienterna?! Men jag försöker, imorse fick jag en välbehövlig sovmorgon fram till 09.20 och sen har jag bara tagit det lugnt! Jag saknar mina barn något kopiöst men orkar inte ta hand om dem just nu så de är på förskolan Tords arbetstider. Tack alla som ringer och hör av sig på andra sätt!

9 kommentarer:

  1. Oj, så tufft...
    Men bra att du blev sjukskriven. Se nu till att ta hand om dig.

    Största kramen!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt men försök verkligen att stänga av alla måsten. Både tvätt och disk finns kvar... och ungarna har roligare på förskolan än hemma med en trött mamma. Även om du är den bästa för dem givetvis ;D Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Oj, oj! Hoppas verkligen att du kommer känna dig stark snart igen! Ta hand om dig och gör saker som du får energi av och lyssna på dig själv! Stort Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Hoppas vi ses snart så jag kan ge dig en stor kram vännen! Detta var nog bästa lösningen trots allt! //Anna

    SvaraRadera
  5. Ta det nu riktigt lugnt så hoppas jag att du snart är tillbaka med kraft och energi. Njut och sug in solens strålar och tanka positivitet! Kram

    SvaraRadera
  6. Tack söta söta ni! Jag skall ringa och boka in en välbehövlig massage nu...
    Det är skönt med en paus från mitt kaotiska jobb och bara få vila!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Styrkekramar från en som genomgick samma sak i början på året! Ta hand om dig själv, gör saker du vill, njut. Kram Emmy

    SvaraRadera
  8. Hej igen!
    Vill bara säga att det blommiga tyget du frågade om på min blogg också är från IKEA, kostade ca 59 kr/meter om jag inte helt missminner mig!

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Men fy... Man måste vara rädd om sig, även om man lätt prioriterar bort sig själv.

    Sköt om dej och ta det lugnt!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!