måndag 1 februari 2010

Ta tre betala för två...

...var ett erbjudande från den lokala handelsträdgården och gällde alla gröna växter. Jag åkte dit för att bunkra upp, behövs ju lite nytt nu efter jul. Inte helt oväntat blev det tre Hjärtan på tråd, men tyvärr inget mer. Jag är lite kräsen när det gäller gröna växter (som med allt annat;-)), jag gillar inte vad som helst. Jag tycker bäst om Hjärtan på Tråd, Plättar i luften, Murgröna, Olivträd och Taklök. Men nu var jag ute efter lite större växter till fönstrena och det var svårt! De hade hur mycket som helst men inget som föll den här damen i smaken just denna dag.
Bland det blommande släktet krukväxter är vita Saint Paula fina, och vita orkidéer, ja de flesta vita blommor går nog hem här. Men de ingick tyvärr inte i erbjudandet. Tänk om tulpanbuketter ändå kunde ingått för en blom/växttok som mig! Hihi...
/Lisa

3 kommentarer:

  1. Precis min blomsmak! Älskar hjärtan på tråd så mkt så det t om ska finnas på min brudbukett!

    SvaraRadera
  2. hej
    Finns det ingen bild på husets utsida??, är nyfiken:-)
    äntligen har jag kommit in på din sida som du tipsade om på facebook..
    jättemysigt ser det ut.
    Kram från annika

    SvaraRadera
  3. Ja, Johi, nu har jag ju lagt upp en bild på min brudbukett för inspiration;-)

    Nej Annika, husets utsida får nog vänta tills vi bytt fönster och spikat ny panel till våren... Nej, usch, det är ett vanligt kedjehus från 70-talet och det är inte utsidan som räknas utan insidan eller hur?! Kram Lisa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!