söndag 10 januari 2010

Nyårslöfte och bullbak...

Jag avlägger aldrig några löften på nyårsnatten. Men iår har jag gjort ett undantag och lovat mig själv att bli mer social år 2010 (efter en ganska osocial höst) och hittills har det gått över förväntan. Vänner, grannar och familj har varit hitbjudna var och varannan dag. Idag var inget undantag. Efter bullbaket skickade jag mina gossar ett par hus bort för att bjuda över familjen som har lika gamla barn som vi. Det blev några mysiga timmar med fika, lek och renoveringsjämförelser. De har också tokrenoverat och under deras fyra år i huset har de såklart hunnit göra ännu mer än vad vi gjort på våra fem månader... (Vi bor i kedjehus, åtta hus är likadana, så jämförelser bli ju ganska enkelt).
Det är ju riktigt roligt att vara social;-)!! Igår hade vi en toppenkväll med familjen H från Sandared, Alvin & I syntes inte till på hela eftermiddagen/kvällen utan bara lekte, lekte och lekte. Inte en tår eller ett bråk så långt ögat nådde. Så skönt! De små fick inte vara med men skötte sig rätt bra på egen hand...

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!