lördag 12 december 2009

Väggdekoration!

För några helger sedan var Alvin & jag på Loppis. Då köpte jag några virkade dukar. Förr har jag rynkat på näsan åt sådant lull-lull men nu tycker jag att det är charmigt hantverk. Tänk att någon virkat dessa för hand, och nu ligger de i en sliten Banankartong på Loppis för 5-10 kronor stycket. Jag skall inte använda dem till dukar (de ger mig fortfarande rysningar...) utan limmade upp en av dem på en ateljeduk och nu sitter den i hallen som en liten tavla. Vitt mot vitt mot vitt;-) Originalet måste väl vara tavlorna som kallas "Women before us" och som säljs av bland annat Cosas.se.En annan liten goding är kortet vi fick på vårt bröllop utav några goda vänner. Det är en mycket duktig syster till en av tjejerna som gör utsökta kort. Här har hon skrivit kärlek blandat med Lisa och Tord ett antal gånger och inuti kortet står en fin vers att läsa. Det lilla kortet är nu inramat och sitter precis utanför sovrummet i den övre hallen... Annars har vi inte fått upp så mycket saker på väggarna precis. Jag är inte svag för tavlor utan tycker bättre om hyllor och tavellister. Egengjorda tavlor och egna foton är fint men att gå in på IKEA eller Gallerix och köpa en opersonlig plansch att rama in är INTE min grej!

/Lisa

2 kommentarer:

  1. Vad pysslig du är...superfin tavla! Såg någon annan på någon blogg som också fixade nytt av gamla virkade grytlappar, också fina resultat! kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!