onsdag 2 december 2009

Julbak!


Idag gjords Leilas härliga Rocky Roads! Men jag tar After Eight i mina (istället för Dumlekola). Mintsmaken anas bara då jag tar sju plattor till ca 700 g choklad. Så: Marshmallows, salta jordnötter, smält choklad och After Eight, thats it!
Slängde ihop lite vetedeg oxå, till lussekatter, utan saffran såklart! En fadäs som hände idag var att vetemjölet tog slut, så jag fick ta rätt mycker rågsikt (!) i men de blev hur goda som helst! Där ser man... nyttiga bullar! Alvin knådade och bakade fina katter medan Nelli mest sopade ner mjölet på golvet. Men det står städ på morgondagens schema så det gör inget...
/Lisa

2 kommentarer:

  1. Du har bakat världens godaste godisar i år igen. Jag får väl avvakta till efter jul att komma att hälsa på så att du hinner bjuda dina vänner på dem. Gissa vem

    SvaraRadera
  2. Nä, kom du direkt! Du får gärna komma och äta hur många du vill! Imorgon? Kram Lisa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!