torsdag 26 november 2009

Lummer

I Zinkljusstaken i år blir det Lummer... Var och plockade det idag, i min gamla skog. Åh, vad jag saknar mitt gamla hus på landet men vi trivs bra i vårt nya med. Men att komma upp till den faluröda idyllen och gå där och filosofera alldeles ensam i en mossluktande skog, ja jag saknar det! Ängeln är hemmagjord i lufttorkande lera från Panduro hobby... Apelsinklyftorna torkade jag förra året, vilken tur för jag har inte haft en tanke på det den här hösten! Den andra staken blev oxå fin men den får visas en annan dag...
Nu längtar jag till på söndag, då första ljuset skall tändas, men eftersom jag jobbar kväll då kanske jag tänder imorgon, när vi har gäster! Vi får se!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!