tisdag 3 november 2009

Får det lov att vara något gott till kaffet?

Nu har även jag en Marimekkoskål från Iittala. Jag tycker de är så fina. Kitschiga fast ändå stilrena... Jag gillar fat och skålar på fot, då blir det festligt på något vis. Jag tycker man skall ta alla tillfällen att fira, att det är tisdag, fint väder, Fars Dag, namnsdag... men så gillar jag ju fika som få oxå. Och presenter! Min vän Anna har en bra slogan för presenter: Att de skall rinna (olja, vin mm), brinna (ljus) eller försvinna (kaffe, te, servetter, muffinsformar mm). Fyndigt!
Just nu är skålen fylld med hembakade Korintkakor, recept i Sju sorters kakor, som avnjuts med en kopp Zoegas!
/Lisa









1 kommentar:

  1. Jaaa, tack! Älskar torra kakor...smakar gärna när vi ska fika...när blir det? ;) kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!