söndag 29 november 2009

Barnvänlig stake...

När jag har barn som pillar på allt som överhuvudtaget är möjligt att pilla på var det iår svårt att bestämma temat på årets adventsljusstakar! Det finaste tycker jag är riktigt grön mossa, Lummer och torkade apelsinskivor dekorerat med hasselnötter (i skal), mandel och kanelstänger... Så brukar min vita stake se ut men p g a kvävningsrisk och annat blev det i år lite Cypresskvistar. Det värsta som kan hända är att de drar ut kvistarna och det blir lite stökigt. För den är väl inte giftig?!
Idag är det första ljuset tänt till frukost, äntligen har advent börjat. Nu vill jag njuta ända fram till jul och eftersom jag aldrig stressar upp mig över julklappar eller julmat så hoppas jag det blir så! Vi köper inte julklappar till så många vilket är skönt och julmat äter man ju på julafton och julbord med jobbet, sen räcker det! Det viktigaste för mig i matväg är Äggost och julgodis och det ska jag väl kunna sno ihop... En griljerad skinka och lite köttbullar hade suttit fint det med!
Trevlig första advent! Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!