söndag 25 oktober 2009

Ordning och Reda

Jag älskar allt av ordning,vem gör inte det?! Jag blir t o m lycklig när det är ordnat och organiserat runt mig. Grejar jag inte hemma så är det på jobbet eller hos mina föräldrar... Får jag två minuter över så kan jag öppna mammas städskåp och utbrista: Men så här kan ni ju inte ha det och så röjer jag ut allt... Hm... jag skulle kunna tänka mig att jobba med att hjälpa folk till bättre förvaringslösningar och att uttnyttja alla vrår!

Ett hem bygger på BRA förvaring och jag tycker det är snyggt med förvaring! Kanske inte grovförvaring men att lägga alla värmeljus i en glasburk till exempel och ha i bokhyllan. Eller ha ett snyggt skafferiskåp med fina burkar!
I en av våra fyra klädkammare har jag ordnat barnens kläder och skor (mörk bild!). Det kan vara ärvda kläder, kläder som ligger på vänt eller är säsongsbetonade. Knappast snyggt med plastlådor men så praktiskt! Här råder det ordning vilket annars kan vara svårt med två små barn i huset!
/Lísa

2 kommentarer:

  1. Du är välkommen när som helst att öppna mina skåp...... Hon som inte dammsuger så ofta

    SvaraRadera
  2. Åh, jag längtar tills jag får lov att börja röja i vårt hus och få lite ordning på alla saker...nu har allt flyttats runt allför många gånger så systemet jag hade i början har helt pajat! Kanske är det vår nya affärsidé..."Ordning med Lisa & Anna"!! Såg du någonsin den engelska serien "Rent hus" som gick för ganska längesedan på teven...helt i min stil! kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!