lördag 10 oktober 2009

Höstfint!

När vi kom hem från en veckas semester på Cypern i tisdags morse möttes vi av ett höstkallt Sverige. Men också av ett kylskåp välfyllt med frukostmat och en fin cyklamen på köksbordet. Det var min kära mor som fixat detta, hon har varit post- och blomvakt under vår frånvaro från huset! Cyklamen är höst för mig! Likaså tända ljus, mysigt nu i mörkret...
Jag har införskaffat mig en ny vaxduk oxå, försökte mig än en gång på att ha en vaxad textilduk i vitt men det var hopplöst med två små barn. Men nu kan vi spilla och söla så mycket vi orkar...
/Lisa

3 kommentarer:

  1. Hej!
    vad roligt att jag hittade din fina blogg :) Vad fint ni får det! Vi befinner oss också i husrenoveringstag, men vårt är ett eternithus från 40-talet. Vad lyxigt att komma hem till ett välfyllt kylskåp, vad skulle vi göra utan våra kära mammor *ler* titta gärna in hos mig om du får en stund över, kram! /emmis

    SvaraRadera
  2. Tufft med prickig duk! Hoppas ni haft en härlig semester och vilat upp er!
    Kram!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tack Pernilla! Ja det var skönt att få ett miljöombyte ett slag!
    Du lämnar jämt så goa och peppande kommentarer och jag har känt stöd från dig genom hela renoveringen. Tack!

    Jag kikar in hos dig så fort du gör ett nytt inlägg men är dålig på att kommentera! Men Gud vad mycket fint du visar!

    Tack och va roligt Emmis! Såklart att jag skall kika in hos dig! Det är alltid trevligt med andra som renoverar! På återseende då!

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!