tisdag 25 augusti 2009

Skrapa, skrapa, skrapa!

Ojojoj...Varför sätter man en hemsk brun-orange-grön heltäckningsmatta med värstinglim i en trätrappa?! Svar någon? Själva mattan gick hyffsat lätt att slita bort men limmet sitter som berg! Idag har vi skrapat trappan, med Morakniv. Det var jobbigt! Vi åkte och köpte en färgskrapa av bästa modell. Svindyr var den men med den var det mycket lättare. Är det något som kommer ta kål på oss så är det nog jobbet med trappan! Vi skall måla stegen vita och räcket och spaljen oxå. Sen skall vi måla eller tapetsera väggarna i uppgången. Jag kan inte bestämma mig riktigt! Jag gillar ju att ha helt vita väggar, är rädd att jag tröttnar på något mönstrat och jag tycker att tavlor och väggdekor gör sig bäst mot vitt men vi får se... Kan nog behöva bryta av med mönster eftersom både golv och tak blir vitt här! Många beslut att ta, hela tiden...

/Lisa

1 kommentar:

  1. Våga mönster någonstans Lisa...din lilla vit-ove! Trappen är väl ett ypperligt ställe att "go wild", där svischar ni ju bara förbi då och då! Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!